Overweeg je het om lid te worden van onze vogelvereniging? Superleuk!

Wat kost het?

Belangrijk is natuurlijk als eerste of het niet te duur is om lid te worden. Schrik niet! Lid worden van onze vereniging kost je maar liefst:

€ 40,00 per jaar

Voor dit bedrag ben je volwaardig lid en krijg je in elk geval alles wat op deze pagina omschreven staat. ( Dit is het nieuwe tarief ingaande per 1 januari 2023)

Ben je jonger dan 18 jaar?  Dan zijn we naar jou op zoek en hanteren we een speciaal contributietarief van slechts € 10,00 per jaar. Ook is het mogelijk om geen volwaardig lid te worden, maar ondersteunend lid voor € 20,00 per jaar. Dit is een goede optie als je reeds lid bent van een andere vogelvereniging.

Wat krijg je ervoor?

Wat houdt het lid zijn van een vogelvereniging eigenlijk in? Dat lees je hier:

Ledenavond

Je wordt enkele keren per jaar uitgenodigd om deel te nemen aan onze ledenavond, of ledenvergadering. Hier bespreken we actualiteiten in de vogelhobby, en bespreken we eventuele voorstellen en brengen we die eventueel in stemming. Zo heeft iedereen invloed op de gang van zaken bij onze vereniging. Uiteraard hebben we het tijdens de vergadering ook over hoe het met onze vogels gaat en is het dé gelegenheid om vragen te stellen over de vogels die je hebt of wilt gaan houden! Regelmatig organiseren we aansluitend op de vergadering ook interessante lezingen. Onze eerst volgende bijeenkomst is op maandag 29 april 2024 in café restaurant de Doelen aan de Markt te Waalre. Aanvang 20.30 uur. Welkom , maar wel graag even telefoontje naar 06 20766479

Contacten

Je komt in contact met collega-vogelhouders en -kwekers. In onze vereniging zit altijd wel een ervaren kweker die meer kan vertellen over een bepaalde soort.

NBvV & Onze Vogels

Door volwaardig lid of jeugdlid te worden van onze vereniging wordt je automatisch lid van de Nederlandse Bond voor Vogelliefhebbers (NBvV).  Je krijgt dan elke maand het tijdschrift Onze Vogels thuis gestuurd! De kosten hiervan zitten inbegrepen in de contributie voor onze vereniging. Ook krijg je een eigen kweeknummer, die op de ringen komt te staan die je eventueel bestelt. Zo blijven de vogels die door jou gekweekt zijn, voor jou herkenbaar.

Ringen bestellen

Je kan, als volwaardig (jeugd)lid, ringen bestellen die voorzien zijn van het jaartal, je eigen unieke kweeknummer, en een volgnummer. Via een plaatselijke vereniging als de onze is dit een stuk goedkoper dan wanneer je als verspreid lid ringen bestelt of wanneer je commerciële, niet-NBvV-ringen bestelt!

Tentoonstelling en andere activiteiten

Verder kan je uiteraard meedoen aan het jaarlijkse toppunt voor onze vereniging: de tentoonstelling. Ook organiseren we jaarlijks leuke activiteiten voor onze leden.

.