1 dags tentoonstelling 26 november

Vogelvereniging "De Edelzanger" Aalst-Waalre

Voor de fusie hielden zowel  vogelvereniging "De Edelzanger" uit Aalst als De Waalrese Vogelvrienden ieder hun eigen tentoonstelling. Een jaarlijks terugkerende activiteit waar alle leden naar uitkijken en wat voor de kwekers het hoogtepunt van het jaar is.

Vanaf 2020 zou er voor het eerst een gezamenlijke tentoonstelling worden georganiseerd in gemeenschapshuis "De Pracht" in Waalre. Deze zou plaatsvinden in het weekend van 21 en 22 oktober 2020. Helaas was dit door de Coronamaatregelen dit jaar onmogelijk. Dit betekent voor de vereniging een zware aderlating, vooral ook financieel. Helaas is  ook de tentoonstelling van 2021  vanwege dezelfde coronaperikelen niet door gegaan.

26 november 2022

Dit jaar gaan we een onderlinge 1 dags tentoonstelling houden en wel op zaterdag 26 november  2022.
Op zaterdag 26 november a.s. organiseren de leden van vogelvereniging de Edelzanger uit Aalst-Waalre een “eendags”vogeltentoonstelling.Na 2 jaar niets geen tentoonstelling te hebben gehad doe de Corona toestanden, is het dit jaar dan toch weer mogelijk om voor en door de leden een 1 dags wedstrijd te houden,

De vogels worden vanaf 8.00 binnengebracht, vanaf 9.00 uur worden ze door ervaren keurmeesters beoordeeld op kleur, houding, en kompleetheid, en van punten voorzien,en de mooiste vogels in hun klasse zijn dan kampioen gemaakt.

Erzitten oa. Kleurkanaries, postuurkanaries, Europese wildzang, tropen en duiven.

vanaf 13.00 zijn deze te bezichtigen voor belangstellenden. Omdat het een onderlinge wedstrijd is zitten er alleen vogels die gekweekt zijn door de eigen leden van de vereniging. Vanwege de hoge gemiddelde leeftijd hebben niet alle leden nog vogels waardoor er dit jaar slechts een kleine 100 vogels zitten. Toch hopen we dat de bezoekers er van kunnen genieten. De zaal in de Pracht is open voor publiek van 13.00 tot 17.00. Entree is gratis.

Vanaf 20.00 uur houden de leden dan een feestavond, met de prijsuitreiking aan de kampioenen van die dag

deze avond is alleen voor leden met echtgenoten toegankelijk

Uiteindelijk zaten er 70 diverse vogels op deze 1 dags wedstrijd. 2 keurmeesters die hun best hebben gedaan om de mooiste vogels kampioen te maken .  Dat is gelukt en het is een leuke dag en avond geworden. Uiteindelijk is er ook een clubkampioen uitgekomen en dat is geworden Tinus van Zwet. Jarenlang heeft hij geprobeerd om dit een keer te presteren, en uiteindelijk is hij het dit jaar voor het eerst in zijn carrière geworden.

Samen met de echtgenoten hebben we er een leuke feestelijke avond van gemaakt met het uitreiken van de diverse prijzen, en hebben we ook ons lid Jos van Neer gehuldigd met zijn 25 jarig lidmaatschap